ویرایش ISO 9001:2015

ISO Certified

سیستم مدیریت کیفیت ایزو ISO 9001 به عنوان رایج ترین استاندارد بین المللی سیستم‌های مدیریت کیفیت در سال ۲۰۱۵ بازنگری گردیده و ویرایش جدید آن منتشر شده است. ویرایش جدید پس از ارائه نسخه پیش نویس آن (که جهت دریافت نظرها و دیدگاه‌های خبرگان سیستم‌های مدیریت کیفیت منتشر شده بود) به طور رسمی منتشر گردیده است.

ویرایش پیشین این استاندارد، در سال ۲۰۰۸ بازنگری شده بود که نسبت به نسخه قبل‌تر آن، تغییرات بنیادینی در بر نداشت، تغییراتی که در جزئیات برخی بندها و بیشتر در مفاهیم و برخی نکات اجرایی بود. اما نسخه جدید، تغییرات قابل توجهی را در ساختار، الزامات و مبانی ارائه نموده است.

می‌توان گفت که ویرایشات اعمال شده در این نسخه از استاندارد ISO 9001 به دلیل تغییرات به وجود آمده در صنایع و کسب و کارها، تحولات دانشی و تکنولوژیکی سازمان‌ها و شرکت‌ها در دوره زمانی از سال ۲۰۰۸ تا کنون می‌باشد.

برخی از موارد بازنگری شده و تغییرات اعمال شده در این استاندارد شامل موارد ذیل می‌باشد:

  • اضافه شدن مباحث شناسایی، کنترل و مدیریت ریسک‌ها به عنوان یک الزام؛
  • افزایش الزام و تعهد مدیریت ارشد سازمان‌ها جهت انجام وظایف بیشتر خود در قبال طرح ریزی، پشتیبانی و پیاده سازی خط مشی کیفیت در ارتباط با نیازمندی‌های کسب و کار سازمان؛
  • ایجاد تغییرات و بازنگری در مفاهیم، اصطلاحات و واژه‌ها؛
  • تمرکز اصلی بر روی به دست آوردن ارزش برای سازمان و مشتریانش می باشد؛
  • مباحث مرتبط با اقدامات پیشگیرانه حذف شده تا در مرحله طراحی شناسایی شوند؛
  • این ویرایش؛ برای سازمان‌های فعال در حوزه صنایع خدماتی، سهولت و قابلیت اجرا و پیاده سازی بالاتری دارد؛
  • توجه بیشتر به ذینفعان، موضوعات مورد علاقه و منافع آن‌ها

لذا با توجه به این تغییرات، شرکت‌هایی که اکنون گواهینامه استاندارد را با ویرایش سال ۲۰۰۸ دریافت نموده‌اند، طبعاً تا سه سال، که مدت اعتبار معمول این استاندارد می‌باشد، زمان در اختیار دارند تا مفاهیم، مبانی، الزامات و نیازمندی‌های استاندارد جدید را در سازمان خود مستقر نمایند و سیستم مدیریت کیفیت خود را از ویرایش ۲۰۰۸ به ویرایش ۲۰۱۵ ارتقاء دهند.

در یک نگاه

این مجموعه از سال 1388 فعالیت خود را به صورت مشاوره و در زمینه مهندسی صنایع و مدیریت با بهره‌گیری از فارغ التحصیلان و دانشـجویان رشته‌های مختلف علی‌الخصــوص مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی اصفهان شروع نموده و توانسته در مدتی کوتاه... ادامه مطلب

ارتباط با ما

شعبه مرکزی: اصفهان، خیابان آپادانا دوم، کوی بهمن شمالی، بن بست طاووس یک
تلفن: 36619981(31)98+
شعبه 1: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان،ساختمان فن آفرینی 2،واحد 116
 تلفن: 33931131(31)98+
پست الکترونیک: info@arnacorp.org
همراه: 5144 533 913 98+  و 2717 004 912 98+